Trzy razy drożej jest zwerbować nowego odbiorcę niż zatrzymać obecnego

Zamierzeniem firm wprowadzających programy lojalnościowe dla swoich klientów, jest generalnie zatrzymanie obecnej grupy odbiorcówMałe i średnie przedsiębiorstwa przeważnie mają przewagę nad dużymi w zachęcaniu konsumentów do lojalności, gdyż posiadają okazję podtrzymywania z nimi bardziej przyjacielskich stosunków.


Układ biznesowy
Napisane przez: Office of Naval Research
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Niedużym firmom łatwiej jest nawiązywać relacje z konsumentami, pomagając im chociażby w wybraniu produktów. Wielkim przedsiębiorstwom, pomimo że stać je na bardziej powiększone programy lojalnościowe, z trudem przychodzi nawiązanie i utrzymywanie bliższych relacji z nabywcami.

Obecnie dzięki niezbyt kosztownym i mało skomplikowanym sposobom np. odpowiednim platformom internetowym, nawet nieduża firma może prosto i szybko stworzyć i wdrożyć łatwy program lojalnościowy. Natomiast w przypadku niewielkich tzw. osiedlowych placówek handlowych, korzystniejsze są inne rodzaje marketingu. W rzeczywistości lojalny konsument, to taki klient, który dobrowolnie zadecydował o wyborze firmy i jej oferty. Kolejno swoim postępowaniem wobec wybranej firmy oraz jej produktów czy też usług, zaświadcza o swojej wierności do niej.

Tak więc prawdziwie oddany konsument regularnie zakupuje różnorodne produkty i usługi proponowane przez przedsiębiorstwo. Wystawia pozytywne referencje o firmie. Jest obojętny na działania konkurencji. Przymyka oko małe potknięcia firmy.

1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.