Co trzeba wiedzieć na temat ewidencji wyposażenia? Parę ciekawostek

Działalność firmy nieodzownie utożsamiana jest z korzystaniem z wyposażenia biurowego. Prowadzący działalność biznesmeni są zobligowani do zdawania informacji o posiadanym i kupowanym majątku. Widełki kwotowe regulują dwa rodzaje takich sprawozdań: ewidencja wyposażenia i tak zwane środki trwałe.


Pod spis ewidencyjny podlegają wszyscy właściciele firm prowadzący biznes w formie spółki jawnej lub partnerskiej. Wymogiem osób fizycznych, które na bieżąco kontrolują przychody i wydatki jest również sprawozdanie z majątku usprawniającego pracę. Ewidencja wyposażenia określa wszystkie przedmiotów związane bezpośrednio z działalnością firmy - zobacz - .

Założenia ewidencji wyposażenia regulowane są rozporządzeniem ministra finansów z 2003 roku. Określono wówczas kategorię cen pod wyposażenia „chwilowe” (ewidencja) i stałe (środki). Z rozporządzenia dowiemy się ponadto o terminie, który określa czas użytku przedmiotów spisanych tak samo przy wyposażeniu, jak i środkach trwałych. Zapis reguluje także kwestię dopisania nowo-zakupionego ekwipunku firmy.

firma
Napisane przez: D'Arcy Norman
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Pod terminem ewidencji kryją się przedmioty na krótki okres użytkowania (do roku). Wartość przedmiotów pod ewidencję powinna oscylować między 1500 a 3500 złotych. Powyższe stawki tyczą się wartości początkowych przedmiotów. Zgodnie z definicją prawa środki trwałe są elementami majątku firmy, których eksploatacja przekracza rok, a wartość - 3500 złotych.
Dopisanie przedmiotu właśnie zakupionego przez firmę powinno nastąpić do końca miesiąca w którym dokonano zakupu. W ten sposób zamówienie komputera osobistego za 2,5 tys. złotych z 5 lipca winno zostać uzupełnione wpisem do ewidencji nie później niż do 31 lipca.

Źródło artykułu - ewidencja wyposażenia

Istotnym ogniwem rzetelnie przeprowadzonej ewidencji wyposażenia jest spisanie kompletnej informacji. W ewidencji zakupu znajdą się m.

Czy sądzisz, że jest potrzeba dodatkowego sprawdzenia umieszczonych w tym tekście wiadomości? Jeżeli tak, to kliknij tu oraz zweryfikuj witrynę.

in.: kolejny numer wpisu, numer rachunku (istotny - dowód zakupu!), nazwa rzeczy. Inwestor kupujący wyposażenie firmowe musi podać także cenę zakupu lub koszty wytworzenia i – jeśli trzeba – datę sprzedaży z podaniem przyczyny włącznie. Ewidencja prowadzona jest w postaci papierowej, ale pracodawcy mogą skorzystać również z elektronicznych formularzy.
2021/07/10, 09:12
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.