Tworzenie długofalowych relacji z konsumentem – dlaczego ma to współcześnie tak duże znaczenie?

Każda firma, która działa dzisiaj na rynku, świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że podstawowe znaczenie ma profesjonalne staranie się o większą ilość konsumentów. Wobec tego, wykorzystywane są różnego rodzaju rozwiązania, a każda firma musi wybrać odpowiednią dla siebie alternatywę. Bardzo dużym zainteresowaniem dziś charakteryzują się najczęściej programy lojalnościowe, wdrażane między innymi przez niektóre sklepy online. Na czym to polega? Jaka sama nazwa sugeruje, ich podstawą jest oczywiście lojalność.

Relacje z klientem
Napisane przez: Special Olympics Connaught
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Oznacza to, że konsument za to, że następny raz nabywa artykuły w tym samym sklepie, dostaje określone gratyfikacje, na przykład w postaci punktów. Punkty są zbierane i można je wymienić najczęściej na atrakcyjne nagrody rzeczowe. Im więcej punktów, tym nagrody są droższe. Czasem zamiast nagród oferowane są rabaty na kolejne zakupy. Oczywiście, to tylko przykład sposobu funkcjonowania programów lojalnościowych, gdyż z podobnych rozwiązań korzystają współcześnie nie tylko sklepy. Programy są z tego względu opłacalne zarówno dla klientów, jak i ich właścicieli. Nie należy się dziwić, że stanowią jeden z najistotniejszych elementów utrzymywania relacji z klientem. Taki program motywacyjny może przynieść rzeczywiście bardzo wymierne wyniki, toteż warto zastanowić się nad jego wprowadzeniem we własnej firmie, o ile jest to możliwe. Czytaj więcej o programach lojalnościowych.


Dla każdej firmy, bez względu na to, jakie produkty sprzedaje bądź jakie usługi świadczy, priorytetowe znaczenie ma znalezienie grona stałych klientów. Poza programami lojalnościowymi można zastanowić się także nad wprowadzeniem specjalnych kart, które będą uprawniały przykładowo do rabatu w konkretnej wysokości. To rozwiązanie jest dzisiaj powszechnie stosowane w firmach na całym świecie, z tego względu ma się gwarancję, że zdaje egzamin. Karta stałego klienta zachęca do tego, aby często korzystać z oferty firmy, przecież każdy chce oszczędzać. Poza tym, jest to też ważny komunikat dla konsumenta, który przez dostanie takiej karty zazwyczaj czuje, że firmie zależy na pozytywnych relacjach i próbuje dbać się o zadowolenie kupujących. Wejdź na i poznaj ofertę.
2019/05/21, 22:31
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.