Pomysł na zawód - fotograf reklamowy

Setki początkujących fotografów mówi jedynie o rozpoczęciu kariery jako fotograf ślubny.
Nie jest to najgorszy pomysł, ale zaczęcie kariery w tego typu dziale wiąże się z wielką konkurencją. O wiele prościej jest wyspecjalizować się w określonej niszy.

Więcej tekstów

Dlaczego przeprowadza się testy sprzętów elektronicznych i czy w rzeczywistości warto kierować się wskazówkami umieszczanymi w internecie

nikon
Napisane przez: Kitmondo Marketplace
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Elektronika bywa pojęciem tak obszernym, że obecnie można wymienić wiele znaczeń tego słowa. Gdy fachowcy, a zwłaszcza teleinformatycy czy robotycy słyszą o rankingach elektroniki, to w większości przypadków wskazują na mniejsze albo większe części, które wykorzystują w trakcie codziennej pracy.


Fotografia
Napisane przez: http://sxc.hu
Zainspirowane przez: http://sxc.hu
Przykładem tego typu niszy jest fotografia produktów. Jest to wąska dziedzina szerszej jaką jest fotografia reklamowa (więcej). Jak powszechnie wiadomo, firmy przeznaczają wielkie pieniądze na działania reklamowe i na promowanie swoich wyrobów. Może to być reklama w formie papierowej, magazynów reklamowych, w prasie bądź internecie. W każdej z tych form potrzebna jest fotografia produktu, bo jak mówi stare porzekadło jedna fotografia jest warta więcej niż niż tysiąc słów. Ładna fotografia produktu zwraca uwagę i przedstawia produkt jak dobrze to możliwe. Jest to sposób na zwiększenie sprzedaży, dlatego firmy poszukują doświadczonych w temacie fotografów.

Najlukratywniejsze są zlecenia na fotografie produktów od wielkich firm, ale na starcie kariery trzeba zacząć od czegoś mniejszego. Na pewno są małe markety, które doręczają co tydzień reklamy. Dobrze tam zgłosić się ze swoim portfolio. Innym pomysłem jest sprawdzenie miejscowych agencji reklamowych i przedstawienie własnego portfolio i umiejętności. Takie agencje przeważnie są otwarte na rozpoczęcie współpracy z młodymi fotografami. To jest możliwość, by właśnie sprzedać się na lokalnym rynku i co ważne – zdobyć doświadczenie. Mając doświadczenie będziemy mogli próbować się przebić dalej.

Fotografia produktów to nie jedyna branża warta uwagi, popularny jest także np. lookbook (). W tym poradniku chcieliśmy zwrócić uwagę, że warto próbować się wyspecjalizować w określonej działalności. Łatwiej i szybciej zostać można ekspertem w wąskiej działce niż specjalistą od wszystkiego. Aby aby osiągnąć ekspercki poziom, trzeba zacząć od rynku lokalnego i tam zdobywać pierwsze szlify i cenne doświadczenie. Gdy będziemy mieli talent, na pewno zostaniemy zauważeni.
Napisane przez: S.S.
2019/03/15, 01:42
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.