Ocena pracownika, jako produktywna taktyka zarządzania personelem w firmie

W obecnych czasach zasadniczo w każdej firmie istnieje drabina wśród zatrudnionych pracowników. Firma rozdzielona jest na różne działy, w których to zatrudnione są jednostki sprawujące różne funkcje od pracowników wytwórczych, szeregowych, brygadzistów po kierowników i dyrektorów. Osoby piastujące wyższe stanowiska mają różnorakie zadania związane z pracownikami będącymi pod nimi między innymi wartościowanie ich działań.

Kontrola rozwoju i działań pracowników

Ocena pracownika jest procesem, podczas którego dokonuje się wartościowania postępowań, podejścia a także poziom realizowania zadań i poleceń służbowych. Realizowane jest w regularnych przedziałach czasowych. Ocena pracownika jest fundamentalnym instrumentem w przedsiębiorstwie, które umożliwia weryfikowanie oraz nadzorowanie działań osób w niej zatrudnionych. Ewaluacja dokonywana jest najczęściej przy pomocy kwestionariusza, w którym umieszczone są kategorie podlegające ocenianiu w raz z poziomem, z jakim pracownik dopełnia standardy z danej kategorii. Często powiązana jest z procedurą wynagrodzeń w przedsiębiorstwie, przez co jest istotnym czynnikiem oddziałującym na funkcjonowanie jej polityki kadrowej.

monitoring pracowników
Napisane przez: Tristan Nitot
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Najbardziej skuteczna ocena pracownika

Obecnie wyróżnia się różnorakie techniki ewaluacji pracowników.

To fakt, że informacje pod tym odsyłaczem są przykuwające uwagę, więc jeżeli masz ochotę uzyskać więcej danych na opisywany temat, to przejdź do podstrony (https://sklepkujonek.pl/angielski) - odnośnik jest tu.

Jest to np. ocena 360 stopni. Metoda ta uznawana jest za najbardziej pracochłonną, ale dającą najwięcej wiadomości pracodawcy. Polega ona na zdobywaniu wiadomości dotyczących pracownika z różnych źródeł. Przeprowadza się konwersacje lub ankiety z osobami z najbliższego środowiska pracownika między innymi z kierownikiem, kolegami, podwładnymi a nawet z klientami. W skład tej oceny wchodzi też samoocena pracownika podlegającego ewaluacji. Po uzyskaniu wszelkich informacji dokonuje się porównania samooceny kompetencji pracownika z informacjami na jego temat zebranymi od osób, które, na co dzień z nim pracują i go obserwują. Ma ona na celu wskazanie pracownikom ich mocnych i słabych stron. Ocena 360 stopni uważana jest również za najbardziej obiektywną ocenę efektywności i sprawności ludzkich poczynań w pracy oraz znakomitą technikę pomiaru postępu umiejętności psychospołecznych.
2019/07/05, 07:50
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.