W jaki sposób szybko kontrolować należności związane z działalnością naszej firmy

Nasza firma powinna na siebie zarabiać, musi działać w taki sposób by klienci byli usatysfakcjonowani, ale też tak, by pracownicy mieli jak wydajnie funkcjonować. Musimy wszystko odpowiednio poukładać pod względem ogólnie rozumianego zarządzania. Począwszy od logistyki związanej z dostawami, przez czas tworzenia produktu/usługi, po dostarczenie wszystkiego klientowi. Musimy rozplanować wszystko względem sytuacji rynku, na którym funkcjonujemy i tego, jak wygląda wewnętrzna struktura firmy.

Financial Service Support
Zainspirowane przez: http://www.fss-finanse.pl/
Ważny jest każdy aspekt, by całość logicznie i dobrze działała. Konieczne jest też to, jak długo klienci regulują należności względem naszej firmy.adwokat rodzinny WarszawaBy wszystko było na właściwym poziomie musimy, co pewien czas sprawdzać ile wynosi wskaźnik rotacji należności. Gdy wskaźnik ten jest niższy niż 7 to koniecznie trzeba zacząć szybciej ściągać należności od klientów. Zbyt częste kredytowanie nie jest niczym właściwym, bo wtedy firma traci swoją płynność finansową i nie może dobrze działać.

Miej należności własnej firmy pod ścisłą kontrolą

Jeśli chcemy by nasza firma dobrze funkcjonowała i stale się rozwijała, trzeba pamiętać o właściwej kontroli należności. Jeżeli nie umiemy upomnieć się o swoje pieniądze, to raczej nasza firma szybko będzie musiała ogłosić upadłość. Wiadomo, że na początku nie zawsze będziemy w stanie panować nad fakturami. Czasem ciężko będzie sprawdzić, które faktury zostały opłacone we właściwym czasie, a które po czasie. Dlatego najlepiej postarać się o program, który sprawi, że kontrola należności, tzw. cash flow monitoring okaże się czymś banalnym. Wpisanie wszystkich faktur do tego programu pokaże nam ile firm ma zaległości, komu powinniśmy wysłać mail z ponagleniem do zapłaty lub do kogo powinniśmy zadzwonić. Wszyscy doskonale wiedzą, jaki jest termin zapłaty, tak, więc firmy powinny się go trzymać. Razem z klientem decydujemy o możliwości uregulowania należności i sposobu – czasem jest możliwość spłaty ratalnej, jednak, jeśli klient i tak nie przejmuje się terminem powinniśmy naliczać odsetki.http://lexperts.pl/specjalizacje/prawo-budowlane/ (znajdź informacje)Powinniśmy jednak wcześniej uświadomić klienta, że taka, a taka zwłoka przy spłacie doprowadzi do tego, że klient będzie musiał zapłacić więcej. To na sto procent sprawi, że klient nie zapomni o terminie.
2022/07/13, 11:43
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.